FAQ (Frequently Asked Questions)

Onderstaand treft u een overzicht met de meest gestelde vragen over Incassobrief ontvangen van XXL vraagtekenIncassodiensten.

Wat wordt bedoeld met ‘sommatie’?
Een sommatie betekend dat u per omgaande moet betalen ter voorkoming van verdere rechtsmaatregelen

Wat is een betalingsregeling?

U spreekt met XXL Incassodiensten een betalingsregeling af verspreid over een periode en komt deze stipt na

Hoe spreek ik een betalingsregeling af?

Neem per email of schriftelijk contact op met XXL Incasso Diensten en doe in uw brief een afbetalingsvoorstel

Mijn rekening klopt niet. Wat doe ik dan?

Neem direct per email of schriftelijk contact op met XXL Incasso Diensten

Ik kan het echt niet betalen. Hoe voorkom ik meer problemen?

Neem direct contact op met XXL Incasso Diensten per email of schriftelijk en beschrijf in uw brief waarom u nu niet kunt betalen

– Ik ben het niet eens met de rekening. Wat doe ik?

Neem direct contact op met XXL Incasso Diensten per email of schriftelijk en geef in uw brief aan waarmee het u niet eens bent

Wat is het verschil tussen een incassobureau en een deurwaarder?

Een deurwaarder is een gerechtelijke ambtenaar en is hierdoor gemachtigd om op verzoek van XXL Incasso Diensten gerechtelijke vonnissen uit te voeren

Wat is beslaglegging?

Indien nodig laat XXL Incasso Diensten beslag leggen om de openstaande vordering te gelde te maken. Beslaglegging kan op uw salaris en roerend en onroerend goed gelegd worden waardoor de schuldenaar daar niet meer vrij over kan beschikken

Waarom betaal ik bij incasso niet meer rechtstreeks?

Dit komt omdat de vordering inmiddels is overgedragen aan XXL Incasso Diensten

Wat is een ‘vordering’?

Een vordering betekend dat iemand of een bedrijf op u een vordering heeft, meestal betreft dit een onbetaalde factuur

Ik wil een klacht indienen over incassodienstverlening. Waar kan ik terecht?

U kunt een email of brief sturen naar info@www.xxlincasso.nl hierna nemen wij contact met u op